Vrouwenvereniging Dorkas
De start van de vrouwenkring in onze gemeente was op 11 november 1959, het aantal leden is in de jaren uitgebreid tot ongeveer 60 vrouwen een bevat een mooie gevarieerde groep tussen de 25 en 85 jaar.

In het logo staat de bijbel centraal. Vanuit dit fundament geven we onze missie handen en voeten. De rondjes staan symbool voor twee verschillende vrouwen. We willen vrouwen aan elkaar verbinden door de Bijbel. We verlangen ernaar dat vrouwen elkaar spreken rondom een open Bijbel. In deze ontmoetingen van vrouw tot vrouw delen zij het geloof in de Heere Jezus Christus. Je kunt op die manier leren van elkaar, bemoedigen en opscherpen.

Wat doen we zoal op zo’n avond
We komen elke twee weken samen om elkaar te ontmoeten, te bemoedigen en het woord van God te ontdekken. Dit doen we aan de hand van de Bijbelstudies die ons worden aangereikt door de Hervormde vrouwenbond ‘Vrouw tot vrouw”. De avond bestaat uit samen koffie drinken, bijpraten, zingen en gebed, Bijbelstudie en in groepjes of plenair de uitwerking bespreken. We organiseren ook bijzondere activiteiten zoals een Kerst en Paasviering, creatieve avond en de opening en sluitingsavond waarbij we een boeiende spreker uitnodigen.

Ochtend en avondgroep en contactpersonen
We hebben een ochtend en avond groep, deze zijn gemixt qua leeftijd. We komen elke 2 weken samen in de kerk:

De ochtendgroep: op donderdagochtend van 9.15-11.15 uur contactpersoon Nel Schouten 0633186435 of
De avondgroep: op woensdagavond van 19.45-21.45 uur contactpersoon: Theodora Weerheim 0633587690 of

De data van de bijeenkomsten worden vermeld in Hervormd Accent en vindt u op onze website (en onder nieuwsberichten hieronder).

Welkom
Ben je als vrouw nieuw in de gemeente of al langer lid en op zoek naar verbinding rondom Gods Woord? Wees welkom om een keer te komen kijken op de ochtend of avondgroep van vrouwenvereniging Dorkas. Tijdens de ochtendgroep is er ook een oppas aanwezig. Heeft u vervoer nodig dan kijken we graag met u mee of u met iemand mee kunt rijden.

Wilt u/jij meer informatie neem dan gerust contact op met een van de bovenstaande contactpersonen.
We kijken er naar uit om jullie te ontmoeten!

Groet namens het ochtend en avond bestuur van Dorkas.

Nieuws vanuit Dorkas:
Als u dit leest is het vergaderseizoen voorbij. En ook de jaarvergadering/slotavond met zelf samengesteld buffet en verslagen hebben we dan achter de rug.
U zult begrijpen dat de slotavond nooit saai is. Genieten van elkaars gerechten en kennis nemen van de verslagen gaat heel goed samen. Bijbelstudie verbindt, maar eten ook.
En nu een paar maanden rust.
Dan hopen wij elkaar in september D.V. weer te ontmoeten en gaan we een begin maken met het boekje Ruth, actueel in deze tijd.
We hopen er heel veel zegeningen uit te ontvangen.
Dan voor alle vrouwen uit de gemeente, lid of geen lid:
Save the date: 18 september 2024 D.V. is iedereen welkom op onze openingsavond van het seizoen 2024/2025.
Als spreker hebben wij uitgenodigd: Els van Dijk (voormalig directrice van de Evangelische Hogeschool)
Onderwerp: “Hoopvol leven”.
Heel graag tot dan.