De commissie ouderencontact verzorgt in de maanden september tot en met april één keer per maand een bijeenkomst voor de ouderen in de gemeente: de ene keer een diaserie, een andere keer een spreker of spreekster over een boeiend onderwerp. In de maand december verzorgt Jeugdwerk 16+ een kerstavond voor ouderen en alleenstaanden. Iedere bijeenkomst wordt geopend met gebed, lezen van een Bijbelgedeelte en een meditatie. Als afsluiting van de middagen is er een broodmaaltijd. De leeftijd van de deelnemers ligt over het algemeen boven de 55. In de vakantieperiode zijn er drie koffiemorgens: in juni, juli en augustus. Op deze ochtenden wordt er gezongen en geluisterd naar een gedicht of verhaal. Verder organiseert de commissie twee keer per jaar een reis: in mei een hele dag, in oktober een middag. De middagbijeenkomsten duren van 14.30 uur tot ongeveer 18.00 uur en de koffiemorgens van 10.00 uur tot ongeveer 11.30 uur.

Gerard Beelen,

Nieuws:
Onze laatste bijeenkomst in 2023 was op 18 december. Wij waren te gast bij de jongeren van 16+ om samen Kerst te vieren. ‘t Was een mooie avond van ontmoeting en gesprek. We werden op wat speelse wijze verrast met enkele stellingen en een quiz rond het kerstverhaal. We sloten de avond af met het zingen van het ‘Ere zij God’.
De eerste middag van ontmoeting in het nieuwe jaar was op 13 januari en stond in het teken van de bouw van onze kerk. Na een warm welkom van Hans Leune zongen wij Psalm 127 vers 1 en 2, waarna hij voorging in gebed. We lazen 1 Kon. 6: 1-14 over de tempelbouw door Salomo. Zeven jaar werd er in stilte gebouwd, zonder hamers en bijlen, maar waarom in stilte? Uit eerbied en ontzag voor God om in stilte tot Hem te naderen. We zongen lied 191: ‘Ik bouw op U’. Toen volgde het jaarverslag van secretaris Gerard Beelen en het laatste deel van Wil Schouten. Ook het jaarverslag van de penningmeester Jo Holtman kwam aan de orde, op geheel eigen wijze toegelicht. We zongen lied 399, enkele verzen van ‘Wat de toekomst brengen moge’. Ondertussen werd er gecollecteerd ter bestrijding van de kosten.
Daarna was er pauze, dit keer met een nieuwjaarshapje en -drankje, die goed in de smaak vielen. We luisterden nog naar een gedicht voorgedragen door Wil Schouten, met als titel ‘De vreugde voert ons naar dit huis’ (WK 276). Inmiddels was het tijd voor de bouwvideo van onze kerk (1995). We luisterden naar mooie herinneringen en verhalen van Jo Holtman en Kees Brobbel, die daar beiden getuigen van mochten zijn. Wat leuk om dit in eigen kring zo te mogen delen!
We zongen uit Psalm 118 en keken naar een video over het tempelplein, gemaakt door Albert Groothedde, die met zijn gezin vijf jaar in Jeruzalem gewoond heeft. We zongen lied 392 en genoten ten slotte nog van de broodmaaltijd, die Hans Leune afsloot met de avondbede van Luther.
Onze volgende bijeenkomst zal op 17 februari zijn. Dan hoopt de heer Aart Haverkamp een Powerpointpresentatie te verzorgen met als titel: ‘Genieten van Gods schepping en zijn Woord’. Wij zien uit naar weer een fijne ontmoeting met elkaar. U bent van harte welkom. De inloop is vanaf 14.00 uur en om 14.30 willen we beginnen. Graag tot dan.Hartelijke groet namens de commissie,
Wil Schouten