Op 6 oktober 1995 is het kerkgebouw aan de Zonnedauw 8 in gebruik genomen.

Op 11 januari 1993 gingen de eigendomsrechten van de oude Eben-Haëzerkerk aan de Smaragdstraat over naar de plaatselijke gemeente van de Gereformeerde Gemeenten in Nederland. Het kerkgebouw aan de Smaragdstraat heeft ruim 25 jaar een centrale rol beeft gespeeld in het gemeenteleven. Echter, reeds vele jaren voor 1993 heeft de Eben-Haëzergemeente vanwege ruimtegebrek in de eigen kerk gebruik gemaakt van verschillende Apeldoornse kerken.

Een overzicht van de “trektocht” door Apeldoorn gedurende zo’n 15 jaar:

• Najaar 1980: Johanneskerk, Arnhemseweg
  • Vanaf 1981: Open Hofkerk
  • Vanaf Juni 1983: Zuiderkerk, Arnhemseweg
  • In 1984: Noorderkerk
  • Vanaf 1985: Jachtlaankerk, Tabernakelkerk aan de Waalstraat
  • Vanaf februari 1987: Hervormde Opstandingskerk, Laan van Orden
  • Daarna: Noorderkerk
  • In 1992 werden bouwplannen concreet. Gemeente Apeldoorn bleek bereid mee te werken. Ook was er een koper voor het kerkgebouw aan de Smaragdstraat. Voor de nieuwe kerk werd eerst 1000 vierkante meter bebouwd oppervlakte beoogd. Uiteindelijk is dat 1600 vierkante meter bebouwd oppervlakte geworden en 700 in plaats van 600 vaste zitplaatsen in de kerk.
  • Januari 1993 werd de kerk aan de Smaragdstraat overgedragen aan de GGiN.
  • Oktober 1995 werd de nieuwe kerk aan de Zonnedauw in gebruik genomen.

Een plattegrond van de kerk en de zalen is opgenomen onder http://ebenhaezerkerk.nl/informatie/kerkrentmeesters/kerk-en-zalen/