Wilt u meer weten over het christelijk geloof, God of onze kerk?

Wat ontzettend mooi dat u meer wilt weten. Wij zijn u graag van dienst.

Op deze pagina staat alle praktische informatie voor als u binnenkort bij ons in de kerk te gast bent. Verder vindt u hieronder over de Alpha cursus, de Emmaüscursus en de online kennismakingscursus christelijk geloof.

Alpha cursus | Een avontuur op zoek naar God

Ook in 2022 hopen we van start te gaan met de Alpha-cursus met nieuwe deelnemers. Eind januari vindt de kennismakingsbijeenkomst plaats. Met wie gaat u/jij dit avontuur mee beleven? Bidden voor die ander en de tijd nemen voor de vragen die hem/haar bezig houdt. Mooi om te doen, maar niet gemakkelijk. Misschien is een vaste avond in de week een idee om zo de diepte in te gaan met hem/haar? Denk dan aan de Alpha-cursus.

Lees ook: informatie over de Alpha cursus

Contactpersoon: Bennie Polinder

Emmaüscursus | Onderweg om God nader te leren kennen

Voor wie: Als u/jij de Alpha cursus hebt afgerond en met mensen verder wilt gaan maar een een huisbijbelkring een brug te ver vindt, dan is de Emmaüscursus wellicht iets voor u/jou.

Met enthousiasme en betrokkenheid komen we in principe om de 2 weken  op woensdagavond bij elkaar. Zo bevat het seizoen ca. 13 bijeenkomsten. De agenda voor de cursus tot 31 december a.s is: 6 en 27 oktober, 10 en 24  november en 8 en 22 december. Daarna volgen er dan nog 6 à 7 avonden. De cursus wordt gehouden in de kerk en begint om 20.00 uur en eindigt om  21.30 uur. Het materiaal voor deze cursus is gratis en krijgt u uitgereikt in de vorm van hand-outs. De cursus is zo opgebouwd dat iedereen zo kan instappen en meedoen. In een open en ontspannen sfeer bespreken we de onderwerpen die in het studiemateriaal worden aangereikt. We zijn met elkaar ‘Onderweg’ en willen graag groeien als christen. In gebed, in de Bijbel, in het gemeente zijn, in het begrijpen van de sacramenten en ook in het leven, sterven en in de hoop van een christen.

Je hoeft niet ‘geleerd’ te zijn, iedereen kan meedoen en is welkom. De bijdrage van iedere cursist in de bespreking is waardevol en wordt met aandacht besproken. Niemand oordeelt en er is ruimte voor persoonlijke twijfel en het eigen verhaal.

Bert Hagedoorn (06-37416486)

Kennismakingscursus christelijk geloof | e-learning

Soms heeft een online cursus de voorkeur boven fysiek ontmoeten. Daarvoor hebben we een e-learning beschikbaar om online kennis te maken met het christelijk geloof.

De cursist leest eerst een stukje theorie en beantwoordt daarna enkele open en gesloten vragen. Een mentor – indien gewenst een bekende – kan de antwoorden met de cursist via een chat bespreken en beoordelen. Uiteraard is het mogelijk om na verloop van tijd eens fysiek af te spreken of een fysieke cursus te volgen.

Bekijk hier vast de webpagina van de cursus.

Contactpersoon: Maurits Zuidijk (06-53530274)